Често Задавани Въпроси - New Wave

 

Тук може да прочетете отговорите на често задавани въпроси.

КАКВО ОЗНАЧАВАТ ТЕРМИНИТЕ В ХОТЕЛИЕРСТВОТО

 

      Много често в офертите на хотелите и туристическите агенции присъстват абревиатури и термини, които уточняват услугите, включени в цената. Но колко от Вас наистина знаят за какво плащат и какво трябва да очакват в замяна? Вижте какво означават някои от най-често използваните термини в хотелските услуги и оргазнизирайте почивката си според тях

 

OB (Оnly Bed) / RO (Room Only)– цената включва само нощувка в посочен тип помещение

BB (Bed and Breakfast)– цената включва нощувка и закуска. Терминът се е превърнал в название за тип почивна база (пансион, вила или къща за гости), обикновено с капацитет 10 – 12 стаи и без други възможности за изхранване. Подходяща е за краткосрочен престой.

HB (Half Board)– цената включва нощувка, закуска и вечеря, т.е полупансион (на някои места вечерята може да се замени с обяд по договорка с хотела).

FB (Full Board)– цената включва нощувка, закуска, обяд и вечеря, т.е. пълен пансион.

AI (All Inclusive) –една фиксирана цена включва всичко: нощувка, закуска, обяд, вечеря, алкохолни и безалкохолни напитки (само местно производство), междинна закуска и забавления в хотела.

UAI (Ultra All Inclusive)– подобрен вариант на услугата All Inclusive, който обикновено се определя от възможностите и капацитета на хотела. Включва нощувка, закуска, обяд, вечеря, алкохолни и безалкохолни напитки (местно И вносно производство), допълнителни закуски и разнообразни забавления.

Шведска маса– тип „бюфет“ с разнообразно меню за индивидуалните кулинарни предпочитания. Идеален вариант за закуска, но в много хотели, предлагащи All Inclusive пакети, се практикува и за останалите хранения. Включва топли и студени предястия и ястия, десерти и напитки, пръснати на различни „станции“ в ресторанта. Консумацията е на самообслужване и в неограничено количество в рамките на фиксирано време

Континентална закуска (наричана още Френска закуска)– най-често се предлага в средиземноморските страни и САЩ. Тя е лека, икономична, бърза за приготвяне и консумиране, поради което често е предпочитана алтернатива в хотелите. Включва препечени филийки или кроасани, масло, сладко, колбаси, млечни продукти, яйца, плодова салата, плодов сок.

Английска закуска– традиционните Хем енд егс (яйца с бекон или друг вид месо), придружени с препечени филийки, масло, конфитюр, сосове, зърнена закуска, каша, десерт, плодов сок и традиционни чайове. Доста по-тежка и мазна от континенталната, тя се предлага предимно в Англия и в хотелите с английски туристи.

Американска закуска– обикновено включва яйца, резенчета бекон или наденички, препечени филийки, сладко, зърнена закуска, палачинки или понички.

Меню „А ла карт”– френски израз, който означава „избор според менюто”. Т.е гостите поръчват ястията, които консумират, от официалното меню на заведението.

Room Service (обслужаване по стаите)– капацитет от услуги, предлагани на гостите от персонала на хотела. Обикновено се свързват с поръчка на храна и напитки, които в повечето случаи са осигурени от ресторанта на хотела, но може и да са от външна кетъринг – фирма. Някъде влиза в цената, а на други места се заплаща допълнително.

Чартър – услуга за превоз на пътници (в повечето случаи туристически групи), които са заплатили за правото да разполагат с превозното средство по всяко време по определен маршрут; Обикновено чартърът се организира от туристическата агенция или от хотела, отговорни за удобството на групата.

Шатъл бус - безплатен превоз за пътници между летището и хотела или между летището/хотела и някоя ключова точка в града на престой, в зависимост от това дали е осигурен от авиокомпанията или хотела.

РЕЗЕРВАЦИЯ

Въпроси относно резервацията:

  1.  Какво е резервация на запитване?
  2.  Ще получа ли потвърждение за резервацията?
  3.  Как мога да направя промяна на своята резервация?
  4.  Как мога да променя имената на пътуващите лица?
  5.  Как мога да анулирам своята резервация?

 

1. Какво е резервация на запитване?

      Моля, обърнете внимание, че е възможно е да се направи запитване, което е финансово обвързващо. Обработката на запитването отнема стандартно до 1 работен ден. Ако резервацията бъде потвърдена, тя остава гарантирана според Общите условия на конкретната оферта. В случай, че желаната от Вас услуга не се потвърди, не са дължими такси и при възможност ще Ви предложим необвързваща алтернативна оферта. При допълнителни въпроси сме на разположение на посочените телефони или email: office@newwave.bg

2. Ще получа ли потвърждение за резервацията?

      В случай че сте направили резервация или заявка за резервация онлайн, ще получите веднага след приключването й автоматично потвърждение по имейл. Допълнително ще получите потвърждение (вкл. информация за плащането) или отказ на посочения от Вас имейл адрес, което ще Ви бъде изпратено до един работен ден след постъпването на резервацията / заявката за резервация.

3. Как мога да направя промяна на своята резервация?

      Промени на имената, както и промени и анулации на резервациите можете да заявите към нас по телефон или по имейл. По правило за това се начислява съответната такса. За промяна се свържете с нас на посочените телефони или email: office@newwave.bg.

4. Как мога да променя имената на пътуващите лица?

      За промени на имената по правило се начислява такса. За промяна се свържете с нас на посочените телефони или email: office@newwave.bg.

5. Как мога да анулирам своята резервация?

      В сайта не може да анулирате Вашата резервация. Ако желаете да анулирате се свържете с нас на посочените телефони или email: office @newwave.bg. По правило за това се начислява съответните такси и неустойки.

ПЛАЩАНЕ

Въпроси относно начините за плащане

  1. Как мога да заплатя своето туристическо пътуване?
  2. Какви банкови данни са ми нужни за преводи?
  3. С какви кредитни карти може да се направи плащане в сайта?
  4.  Изисква ли се такса за трансакция при плащане с кредитна карта?
  5. В сигурни ръце ли са данните на кредитната ми карта?
  6. Кога се извършва плащането на авансовата и остатъчната сума?
  7. Застраховани ли са моите вече направени плащания?

 

1. Как мога да заплатя своето туристическо пътуване, туристическа услуга?

      Резервацията си може да заплатите чрез банков превод, в брой (в лева и евро) в офисите ни, а също така с кредитна, дебитна карта, чрез EPay и др.

2. Какви банкови данни са ми нужни за преводи?

Сметката ни в лева е:

БАНКОВА СМЕТКА НА „ХОТЕЛТВ” ООД
IBAN: BG82STSA93000024334653

BIC:STSABGSF, ДСК Банк
„ХОТЕЛТВ” ООД

Курсът евро - лева, по който работим, е 1,96. Като основание за плащане посочете номера на резервацията.

3. С какви кредитни карти може да се направи плащане в сайта?

      За резервации в сайта се приема плащане с VISA, VISA Electron, Mastercard

4. Изисква ли се такса за трансакция при плащане с кредитна карта?

      При ОНЛАЙН плащане с кредитна карта или през системата на EPAY.BG се изисква такса в размер на 3 % от цената на пътуването.

5. В сигурни ръце ли са данните на кредитната ми карта?

Вашите данни при нас са в сигурни ръце! Защото сигурността на Вашите лични данни и информациите за кредитните Ви карти за нас е основен приоритет. Вашите данни се обработват от нас с нужната степен на поверителност и в никакъв случай не се разкриват на трети страни. Използваната от нас технология за кодиране SSL (Secure Socket Layer) гарантира, че данните Ви са защитени от неправомерно използване.

6. Кога се извършва плащането на авансовата и остатъчната сума?

      Общата сума на резервацията се заплаща еднократно при извършване на резервацията, за да бъде тя потвърдена и да получите своя ваучер.

7. Застраховани ли са моите вече направени плащания?

      На Вашето доверие  да заплатите цената на пътуването си още преди заминаването, ние ще отговорим с нашата професионална застраховка „ Отговорност на туроператора”. По този начин изпълняваме нормативните изисквания на Закона за туризма на РБългария и осигуряваме още по-голяма сигурност за Вашата почивка. Чрез тази застраховка са обезпечени платената цена на пътуването и необходимите разходи за връщане при обявяване на несъстоятелност на туроператора.  

ПОЛУЧАВАНЕ НА ДОКУМЕНТИ

Въпроси относно получаването на документите за пътуването

  1.  Ще получа ли документи за пътуването?
  2.  Как ще получа краткосрочно моите документи за пътуването?
  3. Кога ще получа моите документи за пътуването?

 

1. Ще получа ли документи за пътуването?

      За резервираните от Вас услуги ще получите съответните документи за пътуване. Моля, обърнете внимание веднага след получаването на документите за пълнотата на документацията и точнастта на изписаните данни. Проверете точността на резервираните услуги с данните на Вашия ваучер. Ако установите грешки или неточности, моля да ни информирате незабавно на посочените телефони или на email office@newwave.bg

2. Как ще получа краткосрочно моите документи за пътуването?

      Ние ще Ви изпратим документите за пътуването по email.

3. Кога ще получа моите документи за пътуването?

      След пълно плащане по резервацията, ще Ви изпратим ваучерите за пътуването. Документите за пътуването се издават до 72 часа след постъпване на заплатената от Вас сума при нас.

 

 



За всички останали въпроси, ние сме на Ваше разположение на посочените телефони или на email: office@newwave.bg


 

ПРИЕМАМ БИСКВИТКИТЕЗа да Ви представим нещата по-добре, този сайт използва бисквитки. Използвайки тази страница Вие се съгласявате с използването на бисквитки. В публикуваната политика за бисквитките може да прочетете и да научите за използването им. Вижте политиката за